Mesager bucovinean nr. 3/2018

CUPRINS

Editorial – Ștefan HOSTIUC, Școala românească din Ucraina: politici și geopolitici

Politici educaționale – Aurica BOJESCU, Școala românească din Ucraina: realizări și probleme

Elena APETRI, E și vina noastră…(Note pe marginea articolului 7 al Legii Educației)

Mariuca ACONDRIOAI, Filologia română, măsurată, la Cernăuți, cu prăjina evaluărilor externe

Statistici scolare – Vlad CUBREACOV, Școli mixte româno-ucrainene din regiunea Cernăuți. Situația școlară, la 31 mai 2017 (Tabele și comentarii)

Interviu – Vasile TĂRÂȚEANU:„Riscăm să fim acoperiți de valul politicilor naționaliste, lingvistice și educaționale”

Vox publica – Ștefan HOSTIUC, Eliberarea din funcție a directorului de școală Ștefan Mitric și reacția mediului asociativ românesc față de acest caz

Istorii trăite – Erast CĂLINESCU, Amintiri din Bucovina interbelică. Două destine și două repere

Schițe monografice – Vladimir ACATRINI, Școala din Băhrineşti, istorie și actualitate

Opinii, sugestii, evaluări – Mihai NICOLAE, Programa școlară și românii de pretutindeni

File de istorie – Constantin UNGUREANU, Universitatea austriacă din Cernăuți (1875-1919)

Parteneriate transfrontaliere – Doina CERNICA, Vară la Pătrăuții de Jos (Reflecții despre un salon de carte organizat de biblioteci partenere din nordul și sudul Bucovinei)

Precursorii Unirii – Elena PINTILEI, Ion G. Sbiera și rolul său în pregătirea şi înfăptuirea unităţii naţionale

Jurnal de scriitor – Leo BUTNARU, La Cernăuți, într-o vacanță de creație pe timpurile U.R.S.S (II)

Poezie – Mircea LUTIC, Onticul pur, zămislitor de minune

Arhiologie & identitate – Viorel UNGUREANU, Cetatea Moleo Dava si rolul Moldovei în istoria valahilor (II)

Cronica evenimentelor – Cronicar, Viața comunității românești din nordul Bucovinei (Anul 2018, trimestrul III)

In memoriam – Ștefan HOSTIUC, Dimitrie Vatamaniuc (1920-2018)

[gview file=”https://www.sclrb.ro/wp-content/uploads/2019/02/Mesager-nr.-59-3_2018.pdf”]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *